שילוח בינלאומי- הסיפור שלי. היום אנחנו ננסה לעשות משהו הרבה פחות מסודר והרבה פחות מקצועי, אני אספר לכם את הסיפור שלי לגבי איך אני הגעתי לישראל ודרך הסיפור הזה, אני אנסה להסביר מעט על איך עובד עולם שילוח בינלאומי. אולי תוך כדי סיפור, נוכל להבין מעט יותר טוב את כל ההליכים של העולם המורכב הזה. הוא בהחלט מורכב התחום שנקרא בפינו שילוח בינלאומי, הוא אחד המורכבים והמסובכים ביותר בעולם.
אז איך עובד בעצם שילוח בינלאומי?
כאשר אני הייתי ילד קטן, הורי קיבלו את ההחלטה לעלות לישראל. לא היה לי כמובן שום מילה להגיד בנושא אבל הרגשתי די עצוב, היות ונאלצתי לעזוב את כל החברים שאני מכיר ואת החיים שאני מכיר בעולם.
כבר חודשיים לפני שהיה צריך לעלות את המטען על הספינה של התובלה, היה צריך לארגן את כל הציוד. בניגוד למנהג היום בעולם השילוח הבינלאומי עוד לא היה מקובל שנציג חברת הספנות היה מגיע עם צוות הובלה ואורז את כל הציוד בשבילנו. אנחנו בכוחות עצצמנו הכננו את כל החפצים שלנו לשילוח לישראל.
אני מזכיר לכם שכל החפצים היו ארוזים כבר חודשיים לפני המועד, היינו צריכים לחיות בערך חודשיים ללא שום רהיט בבית. רק חודש לפני הטיסה, התקשר נציג חברת הספנות וביקש או יותר נכון פקד להביא את המטען לנמל. איך המטען אמור להגיע לשם, הוא לא ציין.
אירגננו רכב של הובלות וכמובן דאגנו להביא את כל הציוד שלנו לנמל. מיותר לציין שלא היה שם אף אחד שיקבל אותנו, יצא שהיינו יומיים רצוף בנמל ליד הדברים שלנו- שומרים עליהם. שילוח או לא שילוח רק אחרי יומיים הדברים עלו על הספינה.
הספינה כנראה הייתה ממש עסוקה, כי לקח עוד חודש עד שהיא יצאה לדרך לבסוף. אתם מאמינים לדבר כזה? חודש שלם בשביל להוציא שילוח לדרך? גם כאשר כבר הגענו לישראל, העסק לא היה ממש שושנים. המטען שלנו הגיע רק שלושה שבועות אחרי שאנחנו הגענו, חיכינו לו בסבלנות.
זאת החוויה הראשונה שלי מעולם שילוח בינלאומי, רק שנים אחר כך, כשהתחלתי לעבוד בתחום, הרשמים שלי השתפרו, לא מאחל את זה לכם.